петък, 2 февруари 2024 г.

Тенджера с боб

 Тенджера с боб или кон боб яде ли ?



"В последните години в България все повече хората започват да се страхуват"

Проф. Зейнеп Зафер: Днес не виждаме демокрацията, за която сме мечтали

"Визуален архив на асимилацията" е първи опит да се съберат на едно място фотографии, документиращи асимилацията, преименуването, изселването и прогонването от България на помаци и турци  


"Не съжаляваме. Само ни е много мъчно. Съжаляваме, че днес не виждаме тази демокрация, за каквато сме си мечтали", коментира проф. Зейнеп Зафер, запитана за цената на съпротивата.

"Ситуацията в България е такава, защото след 10 ноември опозицията не беше така силна, не можа да се пребори със силната Държавна сигурност, която внедри свои хора във всички партии. Почти всички партии бяха създадени от комунисти, от хора на ДС и те дирижираха всичко в политиката."

Цялото интервю слушайте в звуковия файл.   


Истината ? Тя е някъде там ...а совите  не са това което са . Разгледахте ли тази  сова 

И за боба и мъдростта от мрежата 

Или както казваше покойният доц. Таков: “… на прекалено много твърде отговорни постове има ужасяващо много некадърници. Тези некадърници твърде лесно се превръщат в негодници. Моралът е нещо възпитано, вродено. Няма смисъл да го обсъждаме, но когато някой е некадърен, е много по-склонен да стане и неморален, и както се казва – като за последно да си отяде.”
Всички реакции:
Бистра Георгиева, Веселка Христамян и 81 други
9
12
Харесване
Коментар
Споделяне
Най-уместните

Дончо Ангелов 
Следване
Доц. Таков, ако беше жив сега, отдавна щеше да е враг на ПеПеДеБетата.
  • Харесване
  • Отговор
8
Anaximandar Alex отговори
 
3 отговора
26 мин
Димитър Димитров
Добре го е казал . Това обяснява колаборацията на ПП-ДБ с мафията и провала на Иванчо Костов и ОДС . Тогава баш демократите имаха мнозинство , но не пипнаха системата ДС-КГБ и направиха приватизацията както би я направил покойният вече Луканов . Желязото се кове докато е горещо .
6
Anaximandar Alex
Димитър Димитров помниш ли кога и как плака Йосиф Сърчаджиев!?! Е, тогава е**ха мамата на промените.
Сега мафията е богата и силна. Битката е по- тежка и трябва хитрост и ум. Силен ум и много хитрост.
Anaximandar Alex
Димитър Димитров Разговор с мой познат. Някои неща са леко съкратени и обобщени, но смисъла не страда. Аз съм без полезен ход.
----
- Преди няколко дни прочетох един твой коментар, че повечето хора функционирали на ниво "тенджера с боб". И се припознах, и ме засегна. Даваш ли си сметка, че не всички искат да са някакви велики и просто желаят да си живеят нормален и скучен живот? И арогантността ти отблъсква точно нормалните хора.
- Не смятам, че съм арогантен. Просто обожавам да анализирам и разсъждавам върху събития, процеси и идеи. И да наричам нещата с истинските им имена. Съжалявам, че съм те засегнал.
- Не можеш да ме засегнеш.
- Чудесно.
- Искам да ти кажа, че никой не те разбира. Тия глупости дето всичко било идеология са само в твоята глава. Аз съм всеки ден сред обикновените хора и там идеология няма, има борба за оцеляване. Разбираш ли го това?
- Идеология винаги има, въпросът е дали е рационализирана или не. Да, давам си сметка, че хората, които са заболи носа в тенджерата с боба на ежедневна база не разполагат с възможността да осмислят нещата в такива нива на абстракции, но това не значи, че не съм прав. Не всеки разбира и от висша математика, но това не значи, че тя не е в основата на съвременния свят.
- Ето пак! Отблъскваш с арогантност! Хубаво, прав си! Възможно е за всичко да си прав, но отблъскваш. Ето например аз съм съгласен с нещата, които говориш и винаги съм гласувал за демократи. Но сега няма да го направя.
- Защо? Защото аз те отблъсквам?
- Ти и всичките, дето все много знаете. Сигурно сте прави, не знам, аз си варя боба. Но това няма никакво значение, защото вече сте противни.
- Добре, тоест казваш, че съм прав за нещата, които говоря, но понеже звуча арогантно... реално ще престъпиш собствените си идеи, за да ме накажеш?
- Така го приеми ако искаш.
- Това е тъпо.
- Ето пак, веднага ме квалифицира като тъпак.
- Ми... съжалявам, но тезата е малоумна. Ти си правиш мръсно и на себе си така.
- Стига с тия тези дето постоянно ги пишеш. Не сме в университет, в живота тези няма. Има нормални хора като мен, на които им писна да бъдат поучавани от такива като теб.
- Прощавай, но животът е всичко друго, но не и простичък. И основният ни проблем като общество е точно, че много хора не успяват да осмислят комплексността му и лапат по лесни решения, които рядко са правилните. Какво значи "такива като мен"?
- Не искам да те обиждам.
- Давай смело.
- Ти не знаеш какво е реалния живот, мама и тате са ти дали всичко наготово в София. Знаеш ли как се гледа семейство с 1000 лева в провинцията?
- Чакай малко, аз не съм роден със златна лъжичка в устата. Родителите ми не са били номенклатурчици и не са ми дали нещо повече от старт в живота през що-годе добро образование и възпитание. Да, София дава повече възможности за реализация, и това е нормално. И в САЩ Кливланд не е Ню Йорк. Аз обаче имам въпрос. Защо социалния статус трябва да е оправдание за нещо тук? Или пък вина за нещо?
- Не трябва. Прав си. Но това че си прав няма никакво значение, защото хората ви мразят и ненавиждат. Вие сте друг свят там, разберете го.
- Знам го, разбрал съм го отдавна. Добре, друг въпрос. Ако този друг свят е ясно, че носи повече просперитет и по-висок стандарт на живот, и той изповядва даден набор от идеи, не е ли логично заключението, че именно този набор от идеи е причината за просперитета и стандарта на живот? Няма да говоря за идеология и сложни неща, ще кажа една ключва дума - "предприемчивост". Не е ли съвсем нормално като не съществува критична маса предприемчиви хора, да не съществува и критична маса бизнес, произвеждащ стойност и стандарт на живот по цялата екосистема в периферия? Тоест, не е ли логично едни хора да приемат поведенческия модел на едни други хора, а да не ги ненавиждат и мразят?
- Ти наистина не разбираш реалния свят. Отиди си в някой университет и си ги говори тия изречения. Знаеш ли, прав си. Отново си прав. Хората са наистина на ниво "тенджера с боб". Вече не се засягам. Гордея се. А ти си бъди прав... да видим докъде ще стигнеш.
- Мога ли да постна разговора ни? Ще махна някои по-лични неща от него.
- Все ми е тая, поствай.
Копирано от Mihail Panayotov

Истината е ,че за да разбереш колко струва един политик, партия , идея , трябва да ги видиш самостоятелно на власт , да му дадеш достатъчно власт за да почне да прави каквото казва или е намислил 
Иначе той ще се оправдава  ,че му пречат и т.н.  Помните ли кои партии и политици имаха мнозинства и управляваха дълго България последните  100 години ? Откъде ще помните ? Повечето не помнят какво са яли вчера и какво са ги лъгали техните любими политици  да не се връщаме  до края на миналият век .  Вината е споделена . О едната страна е късопаметният и тъп български избирател, който гледа на политиката като на футболен мач , а от другата е Мафията и некадърността , непочтеността на политиците . 

Та му казах на този Anaximandar Alex :Всъщност истината, морал, откритост и правилни цели . Това е достатъчно . Не го виждам . ПП-ДБ сгрешиха ,като не признаха победата на Мафията и ГЕРБ . Трябваше ! И ако Мафията ГЕРБ, БСП, Израждане , ДПС, ИТН не искат да направят коалиция , да подкрепят Бойко борисов и ГЕРБ да се съгласят на коалиция , но при ясно разписана , договорена програма както правят германците . 300 страници щяха да стигнат и повече никакви увъртания , пазарлъци и т.н. Като на им изнася такава коалиция на ГЕРБ- избори . Сглобката е простотия ,а вероятно и ПП са боклук .. Казвам го и на всички които са на амбразурата и бранят  ПП -ДБ и някои съмнителни хора там . Може и да лъжат  разните разследващи журналисти за някои работи или да не са разбрали нещо , но  очевадното в сглобката си е очевадно . 

Няма коментари:

Публикуване на коментар