неделя, 4 декември 2022 г.

Шенгенски валс

     Да се разведем със Мафията и Десислава .Слушам я в Неделя 150 и се сещам една песен от началото на прехода "Последен валс"  


Три епизода от поредицата Бай Ганьо прилага европейско право от вчера:
(1) Президентство и вътрешен министър: “Спазили сме всички технически критерии, а Нидерландия ни блокира за Шенген.”
Изпълнението на техническите критерии е достатъчно за пълноправни ЕС членове, които са покрили Копенхагенския критерий за върховенство на правото за допуск до ЕС, а България не е. Винаги се забравя, че бяхме приети под условие и с Механизъм за правна проверка, която никога не издържахме. Затова Руте казва, че у нас няма правова държава.
Понеже мафията у нас няма как да допусне да бъде разследвана, то единствено дипломатическият, т.е втори начин за вход в Шенген остава възможен. Т.е ЕС пак да си затвори очите, както, когато ни прие. Което повечето държави и ЕП правят, заради войната и поради геополитически причини. И на които се позовават всички опечалени във властта у нас. Вече никой не помни обаче и не припомня (!), че същият ЕП през 2020 определи България за страна с проблемна правова държава!
Което всъщност Руте твърди.
(2) Министрите на икономиката и енергетиката:
“Независимо какво твърди ЕК, не е нарушение на санкциите Лукойл да изнася петролни продукти”.
Всъщност България ще наруши два вида санкции: на ЕС за износ на руски нефтени продукти и на Г-7, които ЕС прие за таван на цените на руския петрол.
Първите санкции ще наруши, защото дерогацията се отнася само до покупка на руски нефт за обслужване нуждите на вътрешния пазар и няма как - както твърди министърът на икономиката - да се изнасят продукти за трети страни, просто защото нямало къде да се складират. Ако беше вярно, защо правителството е разрешило това да става до март, а дерогацията е до края на 2024 г?
Вторите санкции ще наруши, защото Русия заплаши да спре и вероятно ще спре своя нефт до всички страни, които се включват в санкциите за таван на цената на руския петрол. Т.е поради изборът ни да зависим от руския нефт - така сами избираме да следваме различна политика от ЕС, със своята цена. Не непременно финансова, а да кажем… Шенген.
(3) Директорът на Народния театър:
“Понеже сме европейци и трябва да следвам закона - то няма как да уволня този, който не го е нарушил за сметка на този, който го нарушава”.
Всъщност правото на протест - което Морфов е упражнил - е също свято. Ако не беше, значи да приемем примерно Франция, където постоянно се протестира срещу нови закони за неправова държава.
Да, вероятно не е незаконно назначението на партийни активисти, които демонстрират публично своята принадлежност в национални културни институции, но не е и приемливо според духа на закона и европейския му прочит.
И ставаме Бай Ганю, когато го четем и прилагаме така, че да запазим партийния чадър върху нас за сметка на прогонването на топ режисьор - от което прилагане на закона печелим ние и губи публиката на театъра.

5 коментара

Svetoslav Vasilev
Представете си какво би станало ако ни пуснат в Шенген точно в този момент. След всички скандали на Капитан Андреево, в крайна сметка уволниха директора на БАБХ, който разкри всички нередности и отказа подкуп, и върнаха Евролаб. И ако в този момент ни пуснат в Шенген, родните политици ще са още по-уверени в корупционните си принципи и практики. Ще се смеят с гъза си на будалите от Европа. Това щеше да е сигнал, че всичко минава. Че някак си магически сме станали правова държава и повече от това няма какво да се прави и на никой не му пука за това.
Може би е крайно време да се замислим дали по-добрата стратегия за решаване на проблемите ни е да се говори истината и тя да се отстоява твърдо и постоянно. Това е достойната и отговорна позиция. Замитането на проблемите и лъжите ни правят по-слаби.
  • Rositsa Haralanova
    Законът е минимума, който се иска от нас. Моралните и етични норми трябва да са над него. Тук законът е нещо, зад което се крием и с което си измиваме ръцете за ниското си поведение.
  • Milen Dimitrov
    Затова приемането ни "под условие" се оказа фундаментална грешка. Бих добавил дори, че е непоправима. Явно европейците по онова време не са оценили правилно с кого си имат работа.
    • Отговор
    • 27 мин
    • Редактирано
  • Борис Борисов
    Приеха ни по милост и от геостратегически съображения при условие да си потегнем държавността и да борим корупцията , да осигурим върховенството на закона . Не го направихме , но било цинизъм да ни го кажат в очите . Все някой друг ни виновен, че не си подреждаме кочината и сме шампиони в отрицателните класации . Ако не е Путин , ще е Сорос и американците , еврогейците . Всъщност статуквото нарочно прокарва такива разделения и се храни от тях . Сега повика пък е да се обединяваме евроатланти срещу евразийци , че да не изпуснем Шенген .
    Няма налично описание на снимката.

    И сега "здравите сили" на Бай Баце, заедно с Европските "здрави сили" ще натискат всячески тия мизерници от ДБ да правят "здраво дясно правителство" в името на народа и други официални лица.
    Защото априори Бай Баце е здравата сила. Балканский лев, изръшкал цяла Европа и прославил не друго, а най-странния манталитет, издържал проверката на времето.
    Ето, вече сме демократична страна, с пазарна икономика, приета в демократична общност, почти интегрирана в обществото на народите. Преходът ни завърши. Стигнахме. Покрихме нормите, отговорихме на изискванията. Още ма-а-алко и сме там. Т.е. тук.
    Ганьо вече е лустросан, избръснат, не понамирисва, облечен е в норми, ограничен е от санкции и ето го - готов европеец. Формално преходът ни завърши. Хората протестират, партиите обещават, изборите са честни, властите разделени, правата регламентирани - всичко е вече наред.
    Десет години Ганьо е в елитния клуб.
    Там той изследвА приборите, надничА в тоалетната, пускА водата, сложИ от всичко на шведската маса в дисагите, блъскА се в келнерите, качвА се на масата да разгледа полюлея, питА за инструкции, въртЯ се между хората ... яде торта Сахер ...
    Но за десет години не разбрА какво е това клубна дейност. Нито защо са го пуснали там.
    Домиля му за Евразийската атмосфера и му се прииска да се завърне у дома. Да сложи нов вестник на масата и да си нареже сланинка.
    На десния Баце му трябва нова брошка за ревера на европейския фрак. Онази брошка с лъвчето се изтърка и заприлича на оцвъкано от Гълъб.
    И на Европата и се ще Последното жиголо да има нова брошка.
    Сега "здравите сили" на Бай Баце, заедно с Европските "здрави сили" ще натискат всячески тия мизерници от ДБ да правят "здраво дясно правителство" в името на народа и други официални лица.

    8 коментара

  • Деспина Ангелова
    Дали ДБ ще се върже?
  • Mihail Kodjabashev
    Ако се вържат ще са единствената тоалетна хартия употребена два пъти в историята😅. Или поне Христо де.
  • Може да бъде изображение с текстово съобщение
    Борис Борисов Нямаме къде да изпратим 3 млн българи.
  • Борис Борисов
    Евгени Марков Ще има последен валс , но този път развода ще е сполучлив . https://youtu.be/d-3hxkMxE0s
    Последен валс
    YOUTUBE.COM
    Последен валс
    Последен валс
    Май трябва да се изпеят пак с малко променен текст тук там


    АРТ ДЖУНГЛА

    20 забравени песни след 20 години демокрация

    .
    Най-новото явление след 10.11.1989 година бяха песни с политическа насоченост и критики към стария режим.

    В първите дни след промените и падането на кабинета на Тодор Живков у нас през 1989 година се появиха първите т. нар. политически песни, осмиващи, критикуващи стария режим и в същото време изразяваха мечтите и вярата на демократичния българин. „На митинги, окичени с плакати” тогава редица изпълнители възпяха демокрацията. Асен Гаргов, Богдана Карадочева, Васил Найденов, Васко Кръпката, Кирил Маричков, Кирил Ампов, Валди Тотев и Вили Кавалджиев са малка част от десетките музиканти и певци, които записаха имената си в новата история на страната ни. Сред сюжетите тогава, а и по-късно по времето на Виденовата зима бяха „партиите любими”, разводът с БКП, последният валс със столетницата, нашето време, заклеймяването на страха, 9-те милиона мишлета и технтите котараци с досиета в ръка.

    Frognews.bg припомня част от тях, тъй като и днес съдържание им е изключително актуално и описва до известна степен ситуацията в България 20 години след 10.11.1989 година.

    1.Асен Гаргов – Развод ми дай
    2.Кирил Маричков – Аз съм просто човек
    3.Сборна формация – Последен валс
    4.Валди Тотев – Вдигни очи
    5.Богдана Карадочева – Дано
    6.Диана Експрес – Утре започва от днес
    7.Подуене блус бенд – Комунизмът си отива
    8.Дони и Момчил – Не на страха
    9.Трио „Спешен случай” – Кафе без захар
    10.Богдана Карадочева, Стефан Димитров и Васил Найденов – Молитва за България
    11.Развигор Попов – Молитва за България
    12.Сборна формация – Времето е наше
    13.НЛО – Партии любими
    14.Богдана Карадочева и Васил Найденов – Сега
    15.Сборна формация – молитва
    16.Трио „Спешен случай” – 500 000 фантома
    17.Вили Кавалджиев – Романът свърши
    18.Сборна формация – Не е ли време
    19.Сборна формация – Промяна
    20.Трио „Спешен случай” – Карай, Джони

    Богдана Карадочева, Стефан Димитров и Васил Найденов - Молитва за България

    Защо не заминем на някъде,
    дай да си купим билети.
    Има толкова влакове,
    кораби и самолети.

    Къде ли е остров Ява?
    Къде ли е остров Малта?
    На сън не ни се явяват,
    на яве още по малко.

    Докога все така ще я караме,
    докога, докога, докога?
    Господи, дай на България
    път, светлина, свобода!

    Насън все стихийни бедствия,
    на яве яма след яма.
    А колко превозни средства,
    в нито едно ни няма.

    А някъде, някъде, някъде,
    хората все са на път.
    А ние седим и чакаме
    сам да ни дойде светът.

    Щурците - Аз съм просто човек
    Аз не съм комунист и никога няма да бъда.
    Аз не съм нихилист и никога няма да бъда.
    Аз не съм антихрист и никога няма да бъда.
    Аз съм просто човек.

    Аз съм просто човек!
    Аз не съм екстремист и никога няма да бъда.
    Аз не съм шовинист и никога няма да бъда.
    Аз не съм терорист и никога няма да бъда.

    Аз съм просто човек.
    Аз съм просто човек!
    Обичам синьото небе, обичам земята.
    Обичам твоето лице, обичам светлината.

    Обичам вашите ръце-зовящи свободата!
    И мразя всеки, който ми пречи да бъда Човек!
    Аз не съм бюрократ и никога няма да бъда.
    Аз не съм технократ и никога няма да бъда.

    Аз не съм тарикат и никога няма да бъда.
    Аз съм просто човек.
    Аз съм просто човек!
    Аз не съм комунист, аз не съм нихилис,

    аз не съм шовинист, аз не съм терорист,
    аз не съм антихрист, аз не съм екстремист.
    Аз съм просто човек!
    Аз не съм бюрократ, аз не съм технократ,

    аз не съм тарикат, аз не съм плутократ,
    аз не съм психопат, аз не съм общопризнат.
    Аз съм просто човек!
    Аз не съм милитарист, аз не съм маоист,

    аз не съм ционист, аз не съм каратист,
    аз не съм ленинист, аз не съм утопист.
    Аз съм просто човек!
    Аз не съм сталинист, аэ не съм рецидивист,
    аз не съм националист, аз не съм колективист,
    аз не съм товаист, аз не съм оноваист.
    Аз съм просто човек!

    Сборна формация – Последен валс


    С теб танцувам последния валс,
    да си вземем сбогом, любима,
    ще те помня до сетния час
    с теб танцувахме цяла година.
    Благоденствие ти обеща
    и нали беше млада, свенлива,
    аз повярвах на тази лъжа
    с нея ти беше много красива.
    Последен валс, сбогом, любима,
    ще си спомням за теб дори
    и под новото име.
    За промяна говореше ти,
    но понеже, обаче, защото.
    Дума дупка не прави нали,
    път на Изток откри към Европа.
    И сполука дори предвеща,
    но дори и това ти прощавам,
    сто лъжи или сто и една
    на раздяля зло да забравим.

    Валди Тотев - Вдигни очи
    Това е вече краят на дългата измислица,
    че сме живели в рая на всички времена.
    Това е вече краят на тази сива приказка,
    която ни остави на края на света...
    Отлетелите мечти - връщат се при нас...

    Вдигни очи! Виж този свят -
    животът днес върви напред,
    а не назад...
    Вдигни очи! Светът е с нас -
    вдигни очи и знай,
    ти имаш шанс.

    Реката виж - и тя върви по своя път,
    край своя бряг... И бентът се руши,
    и днес - днес няма път назад...

    Трио "Спешен случай" - Кафе без захар



    НЛО - Партии любими


    Асен Гаргов - Развод ми дай

    Няма коментари:

    Публикуване на коментар